Sidor

torsdag 19 december 2013

Utvärdering

I början av korsen Svenska som andra språk var för mig mycket svårt att skriva läslogg till en bok som jag läser. Eftersom jag visste inte hur man kan skriva en läslogg men nu lärde jag mycket trots att jag tyckte om aldrig att skriva läslogg (man måste säga sanningen)Två böcker har vi läst, för mig Solstorm var intressant trots att jag hade mycket att göra och kunde inte sluta boken i slutet av kursen. Men jag försätter att läsa vidare. Den osynlige var ganska svårt eftersom hade mycket svåra ord som det är bättre att man veta meningen för att kunna fortsätta och förstår vad händer i boken.

Boken diskuterades i fredagar och det var mycket rolig för att vi hade olika tankar om boken och vi kunde koppla boken till vår samhälle eller vår kultur. Man kan inte säga att det var helt lätt nej, för det första var det svårt att förstör vad säger Stina men sen blev bättre och bättre. Nu, När jag ser en svensk film eller program jag är glad eftersom jag kan mer svenska av början.

Argumentation var svårt men jag lärde mig hur jag kan skriva en argumenterande text. Om argumenterande text debatterades mycket och det var helt roligt för alla tror jag.

I den här kursen lärde jag att hur jag kan blogga och det var bra för mig som visste ingenting om blogg. Man kan undersöka om vad som helst och skriva i bloggen och det var bra för att vi kunde ha kontakt med klasskamrater.

Tack kära Stina för allt som du har gjort för oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar